900469_089-cigareti2 Svet24.si

Kadili bi kot Turki, vendar ne bi plačali

Shonda Rhimes Svet24.si

Shonda Rhimes zaradi groženj prisiljena v selitev

sergej racman Necenzurirano

Eden najbogatejših Slovencev je v zaporu. ...

vucic kavcic INSTAGRAM Reporter.si

Aleksandar Vučić skrivoma obiskuje Slovenijo: na...

mattias skjelmose Ekipa24.si

Groza! Tresočega kolesarskega zvezdnika so komaj ...

Pogled, ki pove vse! Odkrito.si

Meghan - ljubosumni izpad? Ženski ukazala, naj se...

Luka Dončić Ekipa24.si

Dončič je kralj! Vsi se posebej pripravljajo na ...

Kultura

Pomladno čiščenje v Simulakerju

Piše: R.K.

Čas objave:
22.04.2022 07:59

V Galeriji Simulaker se v okviru sodelovanja med LokalPatriotom in Kulturno umetniškim društvom Mreža, ki deluje v okviru AKC Metelkova mesto, predstavljata Nataša Skušek in Lea Culetto z razstavo Pomladno čiščenje.

Umetnici sta se prvič povezali leta 2019 z razstavo babje leto v sklopu projekta Mentorstvo+, ki ga izvaja Galerija Alkatraz. Ta omogoča medgeneracijsko partnersko povezovanje oseb, ki zasedata različne položaje znotraj umetniškega sistema. Platforma omogoča enakopravno sodelovanje na nehierarhični osnovi, nekakšno vzajemno mentorstvo, v katerem se pristopi obeh sodelujočih dialoško zbližajo skozi preplet njunih vizij, perspektiv, izkušenj in umetniških prijemov.

Že v Galeriji Alkatraz je njuna skupna razstava prečkala mejo med samostojno razstavo umetniškega dvojca in skupinsko razstavo, saj so imela nekatera umetniška dela eno avtorico, nekatera pa so nastala v soavtorstvu. Tudi v Galeriji Simulaker so opazne podobnosti prejšnjemu pristopu, kar kaže na podrobno izdelani lastni avtorski poetiki obeh, obenem pa temu navkljub tudi veliko skupnih zanimanj za sorodne vsebine, kar jima omogoča izredno skladno povezovanje. To je tudi eden izmed razlogov za novo, tokrat koprodukcijsko, povabilo k sodelovanju, ki prepoznava in spodbuja njuno nadaljnje uspešno povezovanje.

Teme, ki so prisotne v samostojnih delih umetnic, so popredmetenje žensk ter družbeno vsiljevanje posplošenih prepričanj, želja in ambicij v patriarhalnem kontekstu. V prejšnji skupni razstavi sta si zato prisvojili naslovno besedno zvezo babje leto, ki se nanaša na stereotipno ženske vloge in subvertirali njen pomen, enako pa velja tudi za Pomladno čiščenje. Tokrat je sicer bolj kot humoren in afirmativen način, preko katerega stopata v smer opolnomočenja, prisoten strašljiv moment, ki ga dosežeta vsaka s svojo negacijo avtoportreta. Lea Culetto naredi svoj negativ iz dlačic, ki niso več del njenega telesa, Nataša Skušek pa z naborom nakupovalnih seznamov in zabeležk lastnega vsakdana ter fotografijo, ki ne razkriva njenega obraza, ampak zgolj lase in roke. Lasje so tokrat bistvena sestavina Herbarija Lee Culetto, ki jih je z viktorijansko tehniko pletenja transformirala v dekorativne cvetlice. Med njimi izstopa vrtnica, narejena iz las Nataše Skušek, ki vzbuja občutja zmede in neotipljivosti in kot taka ponazarja bistvo zapletenosti njune skupne razstave in prepletenosti njunih del.

Čiščenje prostora, telesa in osebnih odpadkov se izvede s preobratom v pomlad, z brstenjem in novo rastjo. Gledalko/ca presenetijo v živo kaljena semena paradižnika v obliki serije grafik Nataša Skušek in poganjanje reishi gob iz oblazinjenega stolčka, na katerem smo se na patriarhalno zimo predolgo zasedele/i. Njuno skupno delo, združeni angažirani prispevek, pa pokriva vonjalni aspekt. Eterično olje belega žajblja se iz meglilnika sprošča v prostor in ga simbolično čisti seksistične in sovražne družbene, pa tudi ponotranjene, osebne, navlake.

Nataša Skušek (1967) je študirala kiparstvo na ALUO v Ljubljani. V času študija se je izpopolnjevala na KIT Trondheim na Norveškem. Prejela je študentsko Prešernovo nagrado (2001). Svoje delo je predstavila na številnih mednarodnih in samostojnih razstavah: International Festival 8th of March v Erevanu (2005), Mamica, dojilja, žena, negovalka, Center in Galerija P74, Ljubljana (2006), 2. feministički festival FemFest v Zagrebu (2007), 13. mednarodni festival sodobnih umetnosti Mesto žensk v Ljubljani (2007), Incheon Women Artists' Biennale v Južni Koreji (2009), Feministična umetnost v Sloveniji v Ljubljani (2010), Insideout, Hiša kulture v Pivki (2013), Pravi moški, Galerija Alkatraz v Ljubljani (2014), Postelja, Galerija Krško (2019), Mentorstvo+ v Ljubljani (2019/20); Ukvarja se s skulpturo, risbo, grafiko, videom, fotografijo, performansom, novimi mediji in oblikovanjem. Osredotoča se na raziskovanje kulturne paradigme zahodnega človeka, zlasti na teme, kot so razmerje med spoloma, erotika, spolnost, telo, materinstvo, družina, prehranjevanje. Živi in dela v Ljubljani.

Lea Culetto (1995, Trbovlje) je leta 2019 zaključila podiplomski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Od takrat deluje kot samozaposlena v kulturi.
Deluje na področju vizualnih umetnosti, s poudarkom na feminizmu. Culetto s pomočjo tekstila ter mešanih medijev ustvarja objekte in instalacije, skozi katere prevprašuje ideale, tabuje ter predstave o ženskem telesu. Najpogosteje izhaja iz osebne izkušnje.
Samostojno se je v galeriji Miklova hiša (Ribnica), Galeriji Aksioma (Ljubljana), Ravnikar Gallery Space (Ljubljana), ter v galeriji Božidar Jakac (Kostanjevica na Krki). Med drugim je sodelovala na skupinskih razstavah 40 let art ljubavi Vlaste Delimar (Galerija Škuc), na potujoči razstavi Gallery.Delivery (galerija Aksioma) ter na razstavi Vračanje pogleda v Cukrarni (Ljubljana). Sodeluje in razstavlja z različnimi mednarodnimi festivali, kot so Mesto žensk, Rdeče zore, Lezbična četrt ter Festival Račka.
Živi in deluje v kulturnem centru Švicarija v Ljubljani.

Razstava bo na ogled do 14. maja letos.