pirc musar bql Svet24.si

Tako je predsednica Pirc Musar zapela na koncertu ...

david cameron, kijev Svet24.si

Britanski zunanji minister z izjavo prestopil ...

matjaz kovacic bobo Necenzurirano

Ne Ljubljana. Da je Maribor izgubil banko, so ...

tina gaber robert golob krizarjenje ickoti Reporter.si

Golob ni imel časa razmišljati o naši ...

doncic Ekipa24.si

Luka Dončić po veliki zmagi: 'Počutim se ...

Vedran Mlikota Njena.si

Botri: Ste videli, kaj se je zgodilo z Vinkom ...

1714382871-006-cel-oli-240428-lv-1714382855842 Ekipa24.si

Celjani mislijo resno! Snubili Modrića in ...

Novice Ljubljana-Kočevje

FOTO: Na divjad opozarja pametna tabla

Piše: Radio Krka

Čas objave:
15.02.2016 10:49

O prisotnosti medvedov oz. ostalih večjih prostoživečih živali na ali ob cestišču nas od začetka letošnjega leta opozarjajo tudi dinamični prometni znaki. Na dveh problematičnih odsekih magistralne ceste Ljubljana – Kočevje, tj. pri Jasnici in Ortneku, so namreč postavljeni štirje elektronski znaki "Divjad na cesti" (I-18). Znaki, ki se aktivirajo le takrat, ko v neposredno bližino ceste zaidejo večje živali, opozarjajo voznike o nevarnosti oz. možnosti trka z njimi. Takšni znaki, ki so v sklopu projekta LIFE DINALP BEAR (LIFE13 NAT/SI/000550) in ob soglasju Direkcije RS za infrastrukturo, sedaj prvič postavljeni na slovenske ceste, bistveno povečujejo cestno-prometno varnost.

Prometnice lahko negativno vplivajo na številne prostoživeče živali. Medvedi, ki jih povozijo motorna
vozila, predstavljajo znaten del skupne zabeležene smrtnosti medvedov v Sloveniji. Istočasno trki vozil
z medvedi in ostalimi večjimi vrstami prostoživečih živali pomenijo veliko tveganje za voznike in njihove
sopotnike.
V sklopu projekta LIFE DINALP BEAR, ki je namenjen celovitemu varstvu rjavega medveda v severnih
Dinaridih in Alpah, sta bila v sklopu pripravljalnih aktivnosti izdelana Poročilo o vplivu smrtnosti
medvedov v prometu na slovensko-hrvaško populacijo in njeno razširjenje proti Alpam ter Akcijski načrt za
ublažitev vplivov, ki jih ima promet na medvede. Poročilo in akcijski načrt sta izhodišči za izvedbo
številnih omilitvenih ukrepov za zmanjšanje povoza medvedov v Sloveniji, ki jih izvajata Inštitut za
ekološke raziskave ERICo Velenje in Zavod za gozdove Slovenije. V letu 2015 so bila na najbolj
problematičnih odsekih železniških prog Postojna – Pivka (med Postojno in Prestrankom) in Ljubljana –
Postojna (med Rakekom in Uncem) postavljena zvočna odvračala, ki opozarjajo medveda na prihod
vlaka. Spomladi 2016 bodo zvočna odvračala nameščena tudi na najbolj problematičnih odsekih

državne ceste Ljubljana – Kočevje, plezanje medvedov prek ograje na primorski avtocesti pa bo med
Logatcem in viaduktom Ravbarkomanda preprečevala električna ograja.
Eden pomembnejših ukrepov, ki so ga člani projektne skupine izvedli za zmanjšanje problematike trkov
vozil z medvedi, je postavitev dinamičnih prometnih znakov. Gre za popolno novost med aktivnostmi
za zmanjšanje povoza večjih prostoživečih živali pri nas. Sistem je prirejen po že dokazano učinkovitih
sistemih iz tujine (npr. Nemčija, Kanada). Dinamični prometni znaki delujejo na principu obveščanja
voznikov o nevarnosti, ko je ta dejansko prisotna (torej, ko so živali resnično v bližini ceste); ko
nevarnosti ni, znaki niso aktivni. Senzorji, ki so nameščeni vzdolž ceste, namreč zaznajo prisotnost
vsake večje živali, tudi medveda, ki se približuje cestišču. Takoj, ko se sprožijo, vklopijo po dva
elektronska prometna znaka "Divjad na cesti", ki sta postavljena na obeh straneh problematičnega
odseka. Znaka pričneta tedaj utripati in delujeta še nekaj minut po sprožitvi senzorjev. Opozarjanje
voznikov je torej le občasno, ko je nevarnost dejansko prisotna, kar naj bi zagotavljalo tudi bistveno
večjo zaznavanje in odzivnost voznikov.