Bankomat Svet24.si

Ste ostali brez gotovine, vaša bančna kartica pa...

merkur 1 Svet24.si

Intuitivni čas retrogradnega Merkurja obrnimo ...

1712649659-0122maribor4-3-1712649604353 Necenzurirano

Ovadena županja, ki je po ovinkih prišla do ...

grims cerkev-kriz mora bit-facebook Reporter.si

Kako Cerkev omogoča predvolilno kampanjo Branka ...

nika kriznar 24 af Ekipa24.si

Pravljica Nike Križnar! Naša skakalka razkrila ...

dejan dogaja1 Njena.si

Dejan Dogaja in Kiara Haas: Ljubezen jima daje ...

doncic Ekipa24.si

Prihajajo Luka 3! Dončić bo kmalu predstavil ...

Novice Mirna Peč

FOTO: Jamarji bodo čistili jamo Mala Vratnica v občini Mirna Peč

Piše: JK Novo mesto, T.B.

Čas objave:
14.09.2018 21:31

V sklopu tretje nacionalne prostovoljske čistilne akcije bodo člani Jamarskega kluba Novo mesto ob sodelovanju občine Mirna Peč očistili vhodni del jame Mala Vratnica. Jama se nahaja na hribu Ostri vrh, ki leži med Dobrniško dolino in znano kraško dolino Globodol. Jamarji bodo začeli čistiti jamo to soboto okoli 8. ure zjutraj, izvlek odpadkov pa bodo izvedli s pomočjo traktorskega vitla. Čistili bodo ves dan.

Jamar v Mali Vratnici
jknm

V jami Mala Vratnica se je praktično začelo dolenjsko jamarstvo in sicer že leta 1906. Spust v jamo je opisal urednik Dolenjskega lista Franjo Pirc v podlistku En dan šest jam, šest fara. Podlistek je izhajal od 2. junija do 2. julija leta 1906. Opisal jo je z imenom Mala Vratanca in to dokaj natančno. Da gre za 10 metrov dolgo in 1 meter široko odprtino na vrhu od 15 do 20 metrov globokega vhodnega brezna. Napisal je, da je sestavljena iz treh različnih oddelkov. Vhodnega brezna, glavne dvorane in tretje dvorane ter rova. Zanimivo je, da je Pirc omenil tudi najlepši del v Mali Vratnici, to je »zvonarsko skupino v kapelici«. V jamo so se takrat spustili Karol Dolgomustafa, potem Eisenbart, ki je bil asistent lekarne Bergmanna v Novem mestu, Pikel, nadučitelj v Mirni Peči, in Franjo Pirc. V jami so našli podpis Frid. Schulza iz deželnega muzeja v Ljubljani z datumom 10. maj 1877 (verjetno preparator Deželnega muzeja iz Ljubljane Ferdinand Schulz, ki je v Novem mestu tudi opravil nekaj arheoloških raziskovanj, op. p.) Pirc je pri omenjenem gospodu preveril istovetnost podpisa in datuma, kajti podpis je izgledal zelo svež, Schulz pa je potrdil obisk jame.

Mala Vratnica je tesno povezana tudi z delovanjem Jamarskega kluba Novo mesto, tam je potekala prva vaja dolenjske jamarske reševalne skupine leta 1989, več vaj pa je bilo v tej jami tudi kasneje. Jama je danes raziskana do globine 64 metrov in velja za trenutno najglobljo jamo v občini Mirna Peč.

Pot do jame: V Mirni Peči pri cerkvi zavijete v smeri Dobrniča (proti zahodu) in nadaljujete skozi Jordan kal do vasi Rdeči Kal.
Nadaljujete skozi vas in takoj za odcepom ceste proti Trebnjem zavijete levo na ožjo asfaltirano cesto v hrib mimo velike lipe in hiše. Takoj za ostrim ovinkom desno (ob hiši) pridete na ravni del in tam zavijete levo v gozd. Nadaljujete po gozdni cesti približno 2 km in na levi boste videli parkirane avtomobile. Jama se nahaja 100 metrov od gozdne ceste.Če boste prišli iz smeri Dobrniča, zavijete po prihodu v vas desno tretji odcep (nasproti križišča za Trebnje).

Jamarski klub Novo mesto je že v preteklosti očistil številne jame, letos pa bodo v sklopu vseslovenske čistilne akcije očistili vhodni del male Vratnice, konec septembra pa bodo v sklopu čiščenja jam, v katerih so lahko posmrtni ostanki pobitih po II. svetovni, vojni čistili še Brezno pri Debljiških livadah.