Britanska kraljica Elizabeta II Svet24.si

Zaskrbljujoče: kaj se dogaja s kraljico Elizabeto...

viktor orban brač Svet24.si

Viktorju Orbanu se je pred Visom pokvaril ...

bohinjsko jezero, hotel bellevue Necenzurirano

Pidovskemu tajkunu bi odvzeli elitna zemljišča ...

matej tonin vojska sta Reporter.si

Tonin kupil »mačka v žaklju«: zakaj so v Litvi...

karanovic-suler Ekipa24.si

Marko Šuler razblinil vse dvome: Bo Radovan ...

Neža Maurer Njena.si

Neža Maurer po zlomu kolka lepo okreva

elsnik Ekipa24.si

Močne besede Elšnika! Kapetan zmajev dvignil ...

Novice Ljubljana

Klicni center za koronavirus v četrtek sprejel skoraj 1000 klicev

Piše: STA

Čas objave:
13.03.2020 16:12

Klicni center za podajanje informacij o novem koronavirusu na številki 080 14 04 je v četrtek sprejel skoraj 1000 klicev, je pojasnila Mojca Matičič z infekcijske klinike UKC Ljubljana. Klici po njenih besedah kažejo, da prehajamo v fazo, ko se med ljudmi pojavlja tudi panika. Zato so pravočasne in pravilne informacije ključne.

V klicnem centru, ki deluje od ponedeljka, ljudem pomagajo pri pridobivanju pravilnih in zanesljivih informacij, povezanih s koronavirusom. Nikakor pa, kot je poudarila Matičičeva, ni namen klicnega centra podajanje zdravniških ali morda celo pravnih nasvetov.

Nanje se obrača vse več ljudi. Če so v ponedeljek sprejeli nekaj čez 400 klicev, jih je bilo toliko danes že doslej, v četrtek pa malo manj kot tisoč. Spreminja se tudi tema vprašanj. V prvih dveh dneh so ljudje največ spraševali o samem koronavirusu, značilnostih bolezni, njenem zdravljenju, kot tudi preventivnih ukrepih. Potem ko je država sprejela vrsto ukrepov za zajezitev širjenja virusa, pa je vse več vprašanj tudi s področja šolstva, možnosti prehajanja meja, izgubljenega dohodka oz. nadomestil za ta dohodek, ipd.

Prav klici, prejeti v klicnem centru, so bili po besedah Matičičeve eden pomembnih dejavnikov za apel infektologov za zaustavitev javnega življenja. Ugotavljali so namreč, da so ljudje res v stiski, nimajo informacij, so neozaveščeni, celo neodgovorni.

Danes ima Matičičeva sicer vtis, da so ljudje že informirani, se pa ukvarjajo z organizacijskimi problemi, kako s službo ali varstvo otrok. Se pa boji, da bomo zelo hitro prišli v tretjo fazo, psihološko fazo, saj opažajo, da ljudje postajajo panični.

Kot je opozorila na podlagi lastne klinične prakse, je v izogib paniki zelo pomembno pravočasno in pravilno informiranje. "Dobra informacija, ki preprečuje komunikacijski šum, je najpomembnejša v tem trenutku," je poudarila Matičičeva.

Znova je pozvala tudi k solidarnosti in dekriminalizaciji okuženih ali potencialno okuženih z novim virusom, in dodala, da lahko vsak posameznik pripomore k obvladovanju epidemije z odgovornostjo in poštenostjo do sebe in do okolice.

Velika zahvala pa gre po njenih besedah študentom medicine višjih letnikov, ki pomagajo v klicnem centru, in drugim službam, ki jim zagotavljajo potrebne informacije.