zahi hawass Svet24.si

Resnični Indiana Jones

david cameron, kijev Svet24.si

Britanski zunanji minister z izjavo prestopil ...

matjaz kovacic bobo Necenzurirano

Ne Ljubljana. Da je Maribor izgubil banko, so ...

hisa tomc LJ-pl007 Reporter.si

To so hiše, ki jih evropski poslanci Zver, Tomc ...

doncic Ekipa24.si

Luka Dončić po veliki zmagi: 'Počutim se ...

poroka-na-prvi-pogled, 3 Njena.si

Poroka na prvi pogled: Kaj je razlog za Olgine ...

irving-doncic Ekipa24.si

'Moj brat!' Kakšne besede Kyrieja Irvinga o Luki ...

Novice Novo mesto

Končujejo program finančnega opismenjevanja Romov

Piše: Radio Krka/STA

Čas objave:
28.01.2016 12:06

V Razvojno izobraževalnem centru RIC Novo mesto te dni končujejo triletni mednarodni projekt finančnega opismenjevanja Romov, pri katerem so sodelovali s partnerji petih evropskih držav. V okviru projekta so razvili in preizkusili izobraževalni program ter posebna učna gradiva, ki so jih prevedli v jezike partnerskih držav ter angleščino.

Predstavnica novomeškega RIC in vodja projekta Gabi Ogulin Počrvina je na današnji novinarski konferenci povedala, da gre za nekaj več kot 380.000 evrov vreden projekt. Tri četrtine denarja zanj so dobili iz evropskega programa vseživljenjskega učenja, razliko pa so pokrili sami in drugi projektni partnerji.

Novomeški partner in vodja projekta Finančna pismenost za Rome - Financial Literacy for the Roma - je zanj dobil nekaj več kot 100.000 evrov, med cilji pa je vodja projekta navedla okrepitev finančne pismenosti med Romi in njihovega poznavanja različnih potrošniških storitev oz. pridobitev znanja za smotrnejše ravnanje z denarjem.

Sicer so v okviru navedenega izobraževalnega programa razvili model, ki je prilagojen potrebam romske skupnosti in usmerjen v pridobivanje praktičnih veščin. Partnerji projekta pa so hkrati izmenjali izkušnje ter zgledne primere na omenjenem izobraževalnem in drugih področjih, povezanih z Romi, je dodala.

Za omenjeni projekt, ki ga lahko uporabijo tudi pri tovrstnem izobraževanju drugih socialno ranljivih skupin, so najprej opravili raziskavo z oceno stanja in nadaljevali z razvojem ustreznega 56-urnega izobraževalnega programa ter oblikovanjem inovativnega načina poučevanja.

Med učnimi gradivi, ki so jih prevedli v jezike sodelujočih držav, je Ogulin Počrvinova navedla priročnik za učitelje, delovne zvezke, didaktično igro Romonopoly in druga gradiva, ki so na voljo v tiskani ter elektronski obliki.

Glede domačega okolja je dejala, da so na območju novomeške občine v okviru 24-urnega tečaja usposobili 14 učiteljev in drugih delavcev različnih ustanov, ki bodo omenjeni program ali njegove module lahko prenesli tudi v druga okolja. Pri pilotnem opismenjevanju pa je sodelovalo do 15 Romov.

Hkrati so razvili smernice za usposabljanje učiteljev, preizkusili in ovrednotili ustvarjena učna orodja ter izvedli še vse potrebne dejavnosti za uveljavitev ter izvajanje programa. Pri projektu pa so poleg slovenskih sodelovali še partnerji iz Italije, Slovaške, Bolgarije, Grčije in Srbije, je še povedala Ogulin Počrvinova.

Projektni vodja Gabi Ogulin Počrvina o projektu