Tony Cetinski - Krik (Deliverable V-T1-T-SG)4490 Svet24.si

Priljubljeni pevec razkril, kako je včasih ...

medved, rjavi medved Svet24.si

Ministrstvo sledilo stroki: Letos bodo odstrelili ...

1711036296-dsc9299-01-1711036248215 Necenzurirano

Afera Dars: poslanca NSi na policiji preverjala, ...

cernivceva 6a PL Reporter.si

Milijon in pol evrov vredne hiše gradbenega ...

620-24-reli1 Ekipa24.si

Grozljivka na reliju! Vsaj sedem mrtvih, 21 ...

Ansambel Igor in zlati zvoki Revija Stop

»Vse dni, vse noči« igrajo že lepih 32 let

pogacar Ekipa24.si

Kocine pokonci... Poglejte, komu je Pogačar ...

Novice

Okrogla miza na temo medvrstniškega nasilja

Piše: R.K.

Čas objave:
28.10.2022 10:56

Predstavniki občine, šolstva, zdravstva, socialnega varstva in organov pregona so se zbrali na okrogli mizi o medvrstniškem nasilju. Strinjali so se, da je nasilja med mladimi vse več, predvsem med priseljenci in Romi.

Junija je bila na pobudo Osnovne šole Jurija Dalmatina Krško zaradi porasta nasilja sklicana prva okrogla miza, na podlagi slednje pa so nadaljevali razpravo na drugi okrogli mizi. Kot eno ključnih težav so izpostavili povečano število priseljencev, ki vstopajo v šolo brez znanja slovenskega jezika. Zaradi tega se težje vključijo v sistem in se na to izoliranost velikokrat odzovejo z nasiljem do ostalih. Problem neznanja slovenskega jezika ob tem izpostavljajo tudi pri njihovih starših, ki pa so poleg tega tudi prepogosto neodzivni ali pa so celo celotne družine disfunkcionalne. Ukrepi zoper mladoletne osebe so omejeni, kar posledično pomeni ponavljajoča odklonska dejanja, ki jih sprva poskušajo rešiti šole, kasneje pa jih že prerastejo in se morajo vključiti center za socialno delo, policija ter na koncu tudi tožilstvo. Prisotni so se strinjali, da si ne želijo, da pride tako daleč, temveč, da se problem rešuje že takoj pri vstopu v šolo oziroma vključevanju v skupnost, kar pa sicer pomeni sistemske spremembe, ki bi pogojevale znanje slovenskega jezika ob vstopu v šolo, tako za tiste, ki se rodijo v Sloveniji in vstopajo v prvi razred kot za tiste, sicer s prilagojenim programom priprave, ki vstopajo v šolo kasneje. Pomembno je, da pristojne službe delujejo preventivno, sodelujejo med seboj ter v ta proces vključujejo tudi starše otrok.