rupnik profimedia-0675959565 Svet24.si

Po razkritju, da je zlorabljal nune, Slovenci ...

planicaziga Svet24.si

11-letni Žiga iz Renč ustvaril pokal za ...

15421X8933 Necenzurirano

Kdo v Ljubljani kupuje luksuzna stanovanja brez ...

gradnja veterinarske fakultete-pl Reporter.si

Se Janković požvižga na muke Ljubljančanov? ...

228-4-sesko-oblak mm Ekipa24.si

Jasno sporočilo Oblaka Vipotniku: Kako naj nas ...

mina-pal, poročna-obleka Njena.si

Poroka na prvi pogled: Del oddaje tudi voditeljica...

cristiano ronaldo Ekipa24.si

Noro! Cristiano Ronaldo postavil nov rekord!

Novice

Okrogla miza na temo medvrstniškega nasilja

Piše: R.K.

Čas objave:
28.10.2022 10:56

Predstavniki občine, šolstva, zdravstva, socialnega varstva in organov pregona so se zbrali na okrogli mizi o medvrstniškem nasilju. Strinjali so se, da je nasilja med mladimi vse več, predvsem med priseljenci in Romi.

Junija je bila na pobudo Osnovne šole Jurija Dalmatina Krško zaradi porasta nasilja sklicana prva okrogla miza, na podlagi slednje pa so nadaljevali razpravo na drugi okrogli mizi. Kot eno ključnih težav so izpostavili povečano število priseljencev, ki vstopajo v šolo brez znanja slovenskega jezika. Zaradi tega se težje vključijo v sistem in se na to izoliranost velikokrat odzovejo z nasiljem do ostalih. Problem neznanja slovenskega jezika ob tem izpostavljajo tudi pri njihovih starših, ki pa so poleg tega tudi prepogosto neodzivni ali pa so celo celotne družine disfunkcionalne. Ukrepi zoper mladoletne osebe so omejeni, kar posledično pomeni ponavljajoča odklonska dejanja, ki jih sprva poskušajo rešiti šole, kasneje pa jih že prerastejo in se morajo vključiti center za socialno delo, policija ter na koncu tudi tožilstvo. Prisotni so se strinjali, da si ne želijo, da pride tako daleč, temveč, da se problem rešuje že takoj pri vstopu v šolo oziroma vključevanju v skupnost, kar pa sicer pomeni sistemske spremembe, ki bi pogojevale znanje slovenskega jezika ob vstopu v šolo, tako za tiste, ki se rodijo v Sloveniji in vstopajo v prvi razred kot za tiste, sicer s prilagojenim programom priprave, ki vstopajo v šolo kasneje. Pomembno je, da pristojne službe delujejo preventivno, sodelujejo med seboj ter v ta proces vključujejo tudi starše otrok.