mlin Svet24.si

8-letnika skalpiralo na šolskem ogledu kmetije

medved, rjavi medved Svet24.si

Ministrstvo sledilo stroki: Letos bodo odstrelili ...

1701778337-dsc9818-01-1701778319724 Necenzurirano

"Kar sta na policiji počela Žakelj in Tonin, je ...

cernivceva 6a PL Reporter.si

Milijon in pol evrov vredne hiše gradbenega ...

620-24-reli1 Ekipa24.si

Grozljivka na reliju! Vsaj sedem mrtvih, 21 ...

Simon Vadnjal Revija Stop

Znani obrazi so zelo okoljsko ozaveščeni

pogacar Ekipa24.si

Kocine pokonci... Poglejte, komu je Pogačar ...

Novice Novo mesto

Podjetniki glede prometne ureditve v mestnem jedru za kompromisno rešitev

Piše: Zavod Grem v mesto, A.P. in J.M.

Čas objave:
18.03.2019 20:28

S strani Mestne občine Novo mesto so podjetniki konec lanskega leta dobili poziv, da naj se jasno opredelijo do prometnega režima na Glavnem trgu po prenovi ter da naj pripravijo čim bolj celovito rešitev.

Zavod Grem v mesto je interesno združenje, katerega polno ime je Zavod za trajnostni razvoj novomeškega mestnega jedra "Grem v mesto". Prioritetno delovanje zavoda v zadnjih treh letih je bilo oživljanje mestnega jedra s stališča trgovskih in storitvenih dejavnosti. V ta namen so organizirali več uspešnih dogodkov po imenu Noč nakupov. 

Kot interesno združenje, so med poslovnimi subjekti v mestnem jedru v mesecu januarju izvedli anketo glede stanja v mestnem jedru, ne le prometne ureditve, ampak več aspektov, ki se tičejo poslovanja v mestnem jedru.

Vprašalnik so poslali na 100 e-naslovov subjektov, ki imajo v mestnem jedru ali poslovno enoto ali sedež dejavnosti. Dobili so 83 odgovorov od tega jih je bilo 52% iz trgovin oz. gostinskih dejavnosti, 31% iz storitvenih dejavnosti in 17% iz pisarn.

Rezultate ankete so predstavili na javnem posvetu glede prometnega režima po končanju del na Glavnem trgu, katerega je sklicala novomeška občina 6.februarja letos.

Anketa je pokazala, da je mnenje poslovnih subjektov glede zapore prometa deljeno, tako da na podlagi ankete ne morejo podati odgovora za ali proti zapori Glavnega trga. Kar je normalen rezultat, glede na to, da jim niso znana osnovna dejstva: - kako naj bi izgledala oba scenarija, torej, če se zapre promet ali da promet steče skozi Glavni trg.

- koliko in kje naj bi bila parkirna mesta v mestu,

- KDAJ bodo nova parkirna mesta,

- kako bi omejili hitrost prometa,
- ali se bodo gradile garažne hiše v okolici itd.

Na podlagi rezultatov ankete pa so podjetniki ENOTNI glede:
* poslovnim subjektom je bolj kot sam prometni režim (torej ali zapreti celoten Glavni trg za promet ali ne) pomembno, da se uredijo PARKIRIŠČA za obiskovalce, saj jih je kar 80% odgovorilo, da v mestnem jedru in njegovi bližnji okolici ni dovolj parkirišč, kar pomeni da NUJNO potrebujemo NOVA PARKIRNA MESTA in izgradnjo GARAŽNE HIŠE (predlogi Kandija, Kapitelj, pod tržnico, pod parkom Rastoča knjiga pri Knjižnici MJ)

* enak odstotek (80%) meni, da je potrebno urediti parkirišče v Kandiji (ki ga je večina prepoznala kot najboljšo lokacijo za »glavno« mestno parkirišče): asfaltiranje, osvetlitev, označitev parkirnih mest, namesto parkomatov postavitev zapornice, ki omogoča, da se parkirnina plačuje po dejanski porabi časa ob odhodu s parkirišča ter ohranitev 2h brezplačnega parkiranja v mestnem jedru

* ureditev PARKIRIŠČ ZA ZAPOSLENE in zmerno cene dovolilnice (do 20eur/mesec); Novo mesto ima namreč zelo razpršeno poselitev na eni strani, na drugi strani pa zelo slabo infrastrukturo za mobilnost (mestni potniški promet, kolesarske steze, nimamo P + R (Park & Ride) sistema, zato so zaposleni primorani v uporabo lastnih avtomobilov)

* urediti DOSTAVO v mestnem jedru, torej dodelan predlog s strani MONM, kako bi bila ob popolni zapori Glavnega trga urejena dostava in dostop za prebivalce, gibalno ovirane in ostale ranljive skupine,

* urediti KROŽNI MESTNI PROMET ali "Kavalir", ki pobira potnike iz oddaljenih parkirišč, mimo bolnice, Novi most, center mesta in

* zelo pomembno: celostna strategija ter seznam konkretnih ukrepov s časovnico glede oživljanja mestnega jedra ter ukrepi za dvig turističnega obiska, ki je eden najbolj pomembnih dejavnikov za oživitev mestnih jeder.

Zato predlagajo KOMPROMISNO rešitev z zapornico, dokler novomeška občina ne uredi zgoraj navedenih točk, ki bo ugodna tako za sprehajalce, kot za nakupovalce in poslovne subjekte.

Med Florjanovim trgom in Glavnim trgom, torej med tržnico in Hišo kulinarike se postavi (zgornja) zapornica, ki regulira vstop v mesto. Na dnu Glavnega trga, med Glavni trg 16 in 18, pred priključkom Sokolske ulice pa se postavi druga (spodnja) zapornica ali potopni stebriček, ki regulira izstop iz mesta.

Ta zapornica, bi strankam in obiskovalcem mesta, omogočala BREZPLAČNO KRATKOTRAJNO zadrževanje na Glavnem trgu z avtomobilom (npr. 30 min ali drug dogovorjeni časovni termin). V tem času je možna dostava, stranka lahko skoči v trgovino ali pa odloži osebo, da naredi opravek v mestu (glasbena šola, cerkev) ali dostava do trgovin. Po pretečenem dogovorjenem časovnem terminu, se stranki zaračuna visoka cena parkiranja v mestu (npr. 5€/h), v kolikor z avtom ne zapelje ven skozi spodnjo zapornico. S to ureditvijo, se znebimo večinskega tranzita skozi mesto, ohranimo možnost dostave in pa hitrih nakupov v trgovinah in gostinskih lokalih.

Torej predlagana kompromisna rešitev rešuje tako dostavo, dostop prebivalcev, kot dostopnost trgovin, lokalov ter storitvenih dejavnosti znotraj delovnika za vse, predvsem pa gibalno ovirane, hkrati pa omeji motorni promet na dela proste dneve, zvečer in ob prireditvah in ga naredi sprehajalcem prijaznega.

Z zapornico torej uredijo tako dostop kot za motorni promet zaprt Glavni trg ob večerih, vikendih oz dogovorjenih časovnih okvirih, ko pešci največ obiskujejo mestno jedro in potrebujejo prosto gibanje.

Še enkrat poudarjajo, da gre za kompromisno rešitev dokler niso izpolnjene zahteve, ki omogočajo popolno zaporo Glavnega trga. V Zavodu Grem v mesto si ne želimo, da se podjetniki ali javnosti razdelimo na dva pola (ZA zaporo in PROTI zapori), ampak da eni drugim pripoznamo prostor in potrebe, ter v največji možni meri ugodimo vsem. Na drugi strani pa zavezuje MONM, da k reševanju zahtev pristopi aktivno.

Najbolj si torej želijo, da imajo vsi skupaj FOKUS na navedenih zahtevah, ki so ključne za oživitev mestnega jedra, ne glede na to, ali je mesto zaprto ali odprto za promet.

Potrebno je dobiti odgovore in izvedbeni načrt glede:


1. kje in koliko UREJENIH parkirnih mest že imajo, koliko jih potrebujejo za vzdržno poslovanje poslovnih subjektov v mestnem jedru in udobnost obiskovalcev, stanovalcev in zaposlenih ter kje, koliko in kdaj jih lahko MONM realizira,

2. strategija oživljanje mestnega jedra: katere vsebine bo MONM oz. njen zavod zagotavljala, podpirala in (so)financirala, da bodo vsebine v mestnem jedru primerne in da jih bo dovolj, predvsem v luči povečanja obiska mestnega jedra, tako s strani domačih obiskovalcev kot turistov. 

V Zavodu grem v mesto upajo, da je predlagana kompromisna rešitev dovolj dobra, da jo bodo prepoznali kot pravilno, ter da se bodo vnovič sestali s predstavniki Mestne občine Novo mesto, ko bodo pripravljene možne rešitve glede prometne ureditve v mestnem jedru.