katerina tikhonova Svet24.si

Putinovo hčerko "dobili" v Nemčiji. Neverjetno, ...

volodimir zelenski Svet24.si

Zelenski vrača udarec Kissingerju

nkbm_bobo Necenzurirano

Povezave z Rusi ogrožajo madžarski prevzem Nove ...

tonin tank blato Reporter.si

Tonin zmanjšuje slovenske kontingente v mirovnih ...

bojkic 1 Ekipa24.si

Grozljivo! Član slovenskega prvoligaša brutalno ...

David Urankar Odkrito.si

David Urankar: »Z ekipo že komaj čakamo na ...

simon rožman Ekipa24.si

Senzacija! Simon Rožman zapušča Celje, ...

Novice Novo mesto

Se bo gradnja tretje osi začela letos?

Piše: Dolenjski list, B.B.

Čas objave:
28.03.2019 07:32

Družba za avtoceste (Dars), ki je pristojna za gradnjo tretje razvojne osi od Novega mesta do priključka Maline na belokranjski strani Gorjancev, bo predvidoma v drugi polovici letošnjega leta objavila razpis za izbiro izvajalca prvega odseka nove ceste med priključkoma Novo mesto vzhod in Osredek (Revoz).

Dars je do zdaj pridobil 98,5 odstotka vseh potrebnih zemljišč za ta 5 km dolg odsek, za preostala zemljišča pa tečejo razlastitveni postopki, pravijo v Družbi za avtoceste. Vlogo za gradbeno dovoljenje so ministrstvu za okolje in prostor predali decembra 2018, prav tako poteka pridobivanje okoljevarstvenega soglasja.

Trenutno poteka tudi javni razpis za izvajalca inženirskih storitev in nadzora v času gradnje. Ob predpostavki, da v postopku pridobivanja okoljevarstvenega soglasja in gradbenega dovoljenja ter v postopku javnih razpisov ne bo pritožb, bi gradbena dela lahko začeli konec tega ali na začetku prihodnjega leta, pravijo na Darsu. Gradnja tega odseka je predvidena v treh gradbenih sezonah, kar pomeni, da bo končana predvidoma v prvi polovici leta 2023.

Pomemben del prvega odseka bo tudi nov most čez Krko, ki ga projektirajo v biroju inženirja Marjana Pipenbaherja. Most je bil sprva predviden v dolžini 310 metrov, do Krke pa bi prišel po dolgem in več metrov visokem nasipu. Kot je nedavno v Novem mestu povedal Pipenbaher, so se v fazi projektiranja odločili za manj agresivno umestitev ceste, ki bo po novem potekala tudi na nosilcih, s čimer bodo most podaljšali na približno 500 m.



Glede na potrjeno predinvesticijsko zasnovo znaša vrednost gradbenih del tega odseka dobrih 90 milijonov evrov (vsi zneski so brez DDV), poleg štiripasovne ceste proti Beli krajini pa bodo v sklopu projekta zgradili tudi dober kilometer nove povezovalne ceste od priključka Osredek do Belokranjske ceste pri Revozu. Skupaj s projektiranjem, nadzorom, odkupi in potrebnimi raziskavami je vrednost celotnega odseka ocenjena na 106 milijonov evrov, gradnjo bo Dars financiral iz lastnih sredstev in sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR).

Drugi, 12,4 km dolg odsek štiripasovne ceste od priključka Osredek do Malin, vključno z 2,3 km dolgim predorom Gorjanci in 2,3 km nove povezovalne ceste na Dole (priključek Gorjanci), je ovrednoten na 318 milijonov evrov. Od tega je strošek gradnje ocenjen na 272 milijonov evrov. Glede tega odseka je Dars še bolj na začetku. V kratkem, pravijo, bo stekel postopek priprave razpisa za izdelavo projektov za gradbeno dovoljenje in izvedbo (PGD in PZI), ki bosta osnovi za izdelavo investicijskega programa, ta pa bo dal odgovor na vprašanje o načinu financiranja tega odseka, še poroča dolenjskilist.si.