zahi hawass Svet24.si

Resnični Indiana Jones

david cameron, kijev Svet24.si

Britanski zunanji minister z izjavo prestopil ...

matjaz kovacic bobo Necenzurirano

Ne Ljubljana. Da je Maribor izgubil banko, so ...

tina gaber robert golob krizarjenje ickoti Reporter.si

Golob ni imel časa razmišljati o naši ...

doncic Ekipa24.si

Luka Dončić po veliki zmagi: 'Počutim se ...

Tudi Brad Pitt je obupal .. Odkrito.si

Koga briga Barbariga?!

irving-doncic Ekipa24.si

'Moj brat!' Kakšne besede Kyrieja Irvinga o Luki ...

Kronika Ljubljana

Tri leta po balonarski nesreči na zatožno klop pilot balona

Piše: Radio Krka/sta

Čas objave:
22.11.2015 11:29

V ponedeljek na ljubljanskem okrožnem sodišču pričakujejo Mira Kolenca, ki je avgusta 2012 upravljal s toplozračnim balonom, ko se je ta ponesrečil na Barju, nesreča pa je zahtevala več žrtev. A Kolenc s tožilstvom naj ne bi našel skupnega jezika glede priznanja krivde, kar pomeni, da bo najbrž steklo sojenje.

Najhujša balonarska nesreča v Sloveniji se je tistega 23. avgusta zgodila nekaj pred 8. uro v bližini Iga, ko je balon pristajal. Tik pred nesrečo ga je zajel močan nevihtni piš. Balon je večkrat udaril v tla, vmes pa trčil še v drevo. Več ponesrečencev je popadalo iz košare, druge je zajel ogenj.

Na balonu je bilo 32 ljudi, od katerih so na kraju nesreče umrli štirje, dva pa sta umrla pozneje v bolnišnicah. Med mrtvimi je bila tričlanska družina z enajstletnim dekletom, zakonca in še ena ženska.

Od 26 preživelih jih je bilo še 12 hudo ranjenih, 14 pa se jih je laže poškodovalo. Med poškodovanimi je bil tudi Kolenc. Večinoma je šlo za zlome in opekline, poškodovani pa so se zdravili v različnih bolnišnicah po Sloveniji, saj je bilo njihovo število tako veliko, da vseh niso mogli oskrbeti v ljubljanskem kliničnem centru. Dva od poškodovanih sta še leto po nesreči potrebovala dodatne operativne posege, da bi se jima povrnile vse funkcije.

Služba za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov je končno poročilo o preiskavi nesreče na Ljubljanskem barju objavila konec oktobra lani. V njem je kot neposredni vzrok tragedije navedla napačno tehniko pilotiranja v pristajalni fazi, med posrednimi pa še nespoštovanje veljavnih predpisov, pomanjkljivo meteorološko pripravo na izvedbo leta in neupoštevanje vremenskih razmer v času poleta. Obenem pa so preiskovalci ugotovili kršitve nekaterih členov zakona o letalstvu.

Tožilstvo je zato pod drobnogled vzelo Kolenca, uvedlo je sodno preiskavo, slaba tri leta po nesreči pa je bila tudi vložena obtožba. Kolenca tožilstvo bremeni povzročitve splošne nevarnosti, za kar je zagroženih do osem let zapora.

Tragedija je razkrila tudi precejšnjo zmedo na področju opravljanja komercialnih poletov. Agencija za civilno letalstvo je komercialne balonarje najprej za nekaj časa prizemljila, nato pa znatno zaostrila predpise za komercialne polete z baloni in povečala nadzor nad njimi.

Število registriranih ponudnikov poletov se je zmanjšalo, zmanjšal pa se je tudi interes za komercialno letenje z balonom.