901596_f168_dragonja_promet02t Svet24.si

Poklukar nakazal, da obmejnih muk junija letos še...

toplotna črpalka1 Svet24.si

Obljubljal toplotne črpalke, vzel pa le denar

1683742182-dsc7277-01-1683742078866 Necenzurirano

Šest ustavnih sodnikov razkrilo dodatne ...

jansa orban fb1 Reporter.si

Janša nima ugleda v Bruslju, on seže le do ...

gabriela doncic 24 Ekipa24.si

Uau! Luka Dončić pokazal izjemno darilo, ki ga ...

Resno? Je on tisti, zaradi katerega bo planet uničen? Odkrito.si

Nas bo Elon Musk pokončal?

oblak danilovic Ekipa24.si

Takšnega Oblaka ne poznamo! Njegova izbranka je ...

Novice

Klepetanje in ob tem tudi učenje s Petro Kavšek Vrhovec

Piše: R.K.

Čas objave:
24.04.2023 12:36

Minuli četrtek popoldne je v Dvorani Savice Zorko v Knjižnici Brežice potekal pogovor s Petro Kavšek Vrhovec, magistrico profesorica logopedije in surdopedagogike. Svojo poklicno pot je začela v ustanovi, kjer je obravnavala otroke z najtežjimi motnjami sporazumevanja. Trenutno opravlja delo logopedinje v zdravstvenem domu in vodi zasebno logopedsko ambulanto LogoPetka v Ivančni Gorici. Je tudi ustanoviteljica znamke GingoTalk in soavtorica knjige Gingo v deželi besed. »Logopedka«, kakor ji radi pravijo otroci, na svoji spletni strani navaja, da poskrbi za to, da se vsaka obravnava začne in konča s »petko«. S slednjo smo naznanili tudi začetek predavanja v knjižnični dvorani, ki smo ga poimenovali Razvoj govorno-jezikovne komunikacije otrok.

Gostja je uvodoma spregovorila o logopedih in logopedskih storitvah v Sloveniji in po svetu, vzrokih za nastanek težav ter preventivi, ki jo lahko izvajamo doma, v vrtcu in/ali šoli. Zgodnje prepoznavanje težav je namreč ključnega pomena. Spoznali smo razvoj govora in jezika od rojstva do vstopa otroka v šolo, povezavo med sluhom in govorom, najpogostejše govorno-jezikovne motnje ter tudi možnosti in načine spodbujanja ter razvijanja določenih glasov. V izredno pomoč nam je pri vsem tem lahko igra – t.i. orodje za komuniciranje.

V sklepnem delu predavanja so spregovorili tudi o pomenu branja knjig. Pri tem moramo biti pozorni, da težavnost knjige prilagodimo otrokovim sposobnostim in ne starosti. Da ugotovimo, koliko informacij je za otroka dovolj, da vsebini še zmore slediti in jo razumeti. Zaželeno je, da poudarimo pomembne besede v knjigi in razširimo otrokovo izjavo. Pri vsem tem pa otroka ne silimo v branje, ampak ga skušamo zvabiti v branje na zabaven način, z igro vlog oziroma domišljijsko igro. To nam omogočata tudi klepetava lutka Gingo ter že omenjena tematska knjiga, ki je na voljo za uporabo tudi članom in uporabnikom naše knjižnice. Sicer pa otroku ponudimo izbiro med dvema knjigama, primernima njegovim sposobnostim. Izbiramo knjige, ki so otroku vsebinsko zanimivejše (na primer o dinozavrih, vozilih, princeskah …), pri tem pa začnemo s preprostejšimi in krajšimi zgodbami.