Aleksander Lukašenko Svet24.si

KGB o dronih iz Litve, Lukašenko na zahod ...

slovenska policija Svet24.si

Gruzijec peš bežal pred policisti

1701200126-dsc6052-01-1701200060836 Necenzurirano

Sum konflikta interesov na ministrstvu: nov zakon ...

peter gregorcic sr Reporter.si

Peter Gregorčič igra Janševo igro: glavni cilj ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

dino-in-hrvoje, skrito-v-raju Njena.si

Ste prepoznali drugačno igro Hrvoja in Dina?

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

Novice Ljubljana/Novo mesto

Na vozilih obvezna zimska oprema

Piše: STA

Čas objave:
15.11.2019 07:56

Od 15. novembra, pa do 15. marca prihodnje leto morajo biti vsa vozila opremljena z obvezno zimsko opremo. Ta pozimi, ko so vremenske razmere nepredvidljive, predstavlja temeljni pogoj za varno udeležbo v prometu, so opozorili na ljubljanski policijski upravi.

V skladu z zakonodajo se na slovenskih cestah pozimi kot ustrezna zimska oprema šteje, da je vozilo opremljeno s štirimi zimskimi pnevmatikami. Alternativa temu so letne pnevmatike, če ima voznik v prtljažniku še snežne verige. Ustrezno opremljeno mora biti tudi priklopno vozilo.

Kot so opozorili na Policijski upravi (PU) Ljubljana, morajo udeleženci v prometu, predvsem pa vozniki motornih vozil, v zimskem času računati na možnost hitrih sprememb voznih razmer. Od danes naprej pa bodo policisti ob svojem rednem delu pri nadzoru cestnega prometa preverjali tudi opremljenost vozil s predpisano zimsko opremo.

Primerna oprema avtomobila, ko temperature padejo pod sedem stopinj Celzija, so le kakovostne zimske pnevmatike, poudarjajo na AMZS. Zimske pnevmatike imajo poleg opazno globjega profila in lamel za boljši oprijem tudi drugačno gumeno zmes, ki je namenjena nizkim temperaturam. Po navedbah AMZS zmes letnih pnevmatik pri nizkih temperaturah otrdi, posledično pa se poslabšata oprijem in vodljivost vozila.

Razliko med zimsko in letno pnevmatiko ponazarjajo tudi z dolžino zavorne poti. Po podatkih AMZS je pri hitrosti 50 kilometrov na uro zavorna pot v snegu z zimskimi pnevmatikami 31 metrov, z letnimi pa 62 metrov. Na poledeneli cesti pa je pri hitrosti 30 kilometrov na uro zavorna pot z zimskimi pnevmatikami 57 metrov, medtem ko je z letnimi 68 metrov.

"Ti dodatni metri lahko pomenijo razliko med življenjem in smrtjo," v sporočilu AMZS navajajo besede odgovornega urednika Motorevije Blaža Poženela.

Poženel pa obenem izpostavlja, da vozniki nikakor ne smejo pozabiti, da priprava vozila na zimo ne pomeni le menjave pnevmatik. Tako je ob prihodu nižjih temperatur potrebno zamenjati letno tekočino za čiščenje vetrobranskega stekla z zimsko ter preveriti delovanje akumulatorja, poškodbe in obrabo metlic brisalcev.

"Vsako zaznano poslabšanje delovanja naj bo opomnik za menjavo. Dobra vidljivost je namreč eden ključnih pogojev za varno vožnjo, vemo pa, da je vidljivost v deževnih in meglenih razmerah ter ob sneženju slabša kot sicer. K temu doda svoje še krajši dan," še opozarja Poženel.