IMG-20240429-WA0004 Svet24.si

Foto: Za 30-letnega gornika na območju Šipkovega...

kresovanje, križe 2023 Svet24.si

Bo vreme zdržalo do kresovanja?

1683742182-dsc7277-01-1683742078866 Necenzurirano

Šest ustavnih sodnikov razkrilo dodatne ...

bogovic tomc zver Reporter.si

Skrivajo premoženje: razkrivamo nepremičnine, ki...

Celje Krznar Ekipa24.si

Kapo dol! Te besede Damirja Krznarja odmevajo! ...

Resno? Je on tisti, zaradi katerega bo planet uničen? Odkrito.si

Nas bo Elon Musk pokončal?

oblak danilovic Ekipa24.si

Takšnega Oblaka ne poznamo! Njegova izbranka je ...

Novice Metlika

KUD Plac iz Metlike išče inovativne ideje

Piše: Radio Krka

Čas objave:
17.07.2015 14:13

Projektu Career Kicker se je pridružilo Kulturno umetniško društvo Plac (KUD Plac) iz Metlike, ki v okviru projekta KUD PLAC in Action pripravlja spletno platformo s podatkovno zbirko lokalnih pridelovalcev ekološke hrane ter izdelkov različnih starih in domačih obrti.

Avtor najboljše rešitve pobude bo imel priložnost soustvarjati podobo spletne platforme, ki bo zagotovo pomembno pripomogla k izboljšanju prepoznavnosti lokalnih predelovalcev in regije same. Znana pa sta tudi avtorja najboljše rešitve pobude Instituta Jožef Stefan (IJS). Zaradi visoke kakovosti prejetih rešitev so se na IJS odločili, da v svojo sredo sprejmejo kar dva kandidata.

»S projektom KUD PLAC in Action si prizadevamo povečati prepoznavnost Metlike kot atraktivne destinacije za ljubitelje narave, izboljšati medgeneracijsko povezanost v lokalnem okolju, prepoznavnost manjših kmetov, obrtnikov, čebelarjev, društev in ostalih manjših podjetnikov ter ozaveščati širšo javnost o pomenu ohranjanja naravne in kulturne dediščine,« je dejal Peter Guštin, idejni vodja projekta in bodoči mentor avtorju najboljše rešitve pobude iz KUD Plac, organizacije, ki deluje že od leta 2004. V okviru širokega spektra aktivnosti si prizadevajo pomagati mladim izvajalcem pri ustvarjanju in promociji, sodelujejo pri ohranjanju lokalne tradicije, mladim približujejo koncept prostovoljstva, timskega dela, jih vključujejo v različne mednarodne projekte in izobraževanja ter jim omogočajo raznovrstne mladinske iniciative. »Veseli nas, da se projektu Career Kicker pridružujejo organizacije, s katerimi delimo podobne vrednote in vizijo, ki se izražajo v ustvarjanju priložnosti za mlade in soustvarjanju boljših pogojev za njihov razvoj v vseh pomenih besede,« meni Klemen Šubic, programski vodja projekta Career Kicker.

Usposabljanje na delovnem mestu v KUD Plac avtorju najboljše zasnove spletnega portala
Kot omenjeno, imajo v KUD Plac namen izdelati spletno platformo za promocijo lokalnih ponudnikov izdelkov domače obrti in storitev, zato v okviru Career Kickerja iščejo inovativne in prodorne predloge za zasnovo platforme, prek katere želijo (poleg običajnih promocijskih vsebin) uporabnikom omogočiti vpogled v spletno podatkovno zbirko lokalnih ponudnikov blaga in storitev, ki bi delovala po principu zbirnika podatkov (npr. želim izvedeti, kdo vse se ukvarja s pridelavo in predelavo kozjega mleka, medu ...) in povezovanje ter navezovanje stikov med lokalnimi ponudniki in širšo javnostjo.

Pobuda je odprta do 26. julija 2015. Avtorja najboljše rešitve bodo povabili na 14-dnevno usposabljanje na delovnem mestu, kjer bo v sodelovanju z mentorjem nadaljeval z delom na predlagani rešitvi. Podrobnejše informacije o pobudi so dostopne na spletnem mestu projekta Career Kicker ali družbenih omrežjih Facebook in Twitter.

Institut Jožef Stefan odprl vrata Bogdanu Petrovčiču in Sanji Gorjan

IJS je v okviru projekta Career Kicker objavil večplastno pobudo, prek katere so iskali predloge za vzpostavitev poslovnih modelov in rešitev avtorskopravnih vprašanj za zagotavljanje trajnosti projekta Moj Sanjski Stroj. Sodelujoči so imeli možnost podati rešitev na eno ali več zastavljenih vprašanj. Med prejetimi rešitvami sta po mnenju sodelavcev na IJS izstopala dva predloga, zato se se odločili, da svoja vrata odprejo kar dvema sodelujočima, Bogdanu Petrovčiču in Sanji Gorjan.

Bogdan Petrovčič se je v zelo poglobljenem predlogu rešitve dotaknil odgovorov na vsa tri zastavljena vprašanja. »V prvi vrsti bi bilo potrebno izračunati celokupne stroške izvedbe projekta glede na podatke tekočega leta /…/ in fiksne stroške, kar bi nam nudilo grobo osnovo za oceno stroškov na enoto proizvoda, torej za letno izvedbo projekta. Za vzdržno financiranje neprofitnega poslovnega modela bi nato morali pripraviti strategijo pridobivanja diverzificiranih virov prihodkov, saj se je pri neprofitnem poslovanju še težje zanašati na stalne prodajne kanale in druge vire financiranja,« je uvodoma poudaril Bogdan ter v nadaljevanju izpostavil možnost pridobivanja partnerjev, sistematično delo na dvigu prepoznavnosti projekta ter ostale spremljevalne aktivnosti. Glede tržnih usmeritev na podlagi produkcije izdelanih prototipov je še posebej izpostavil potrebo po analizi trga (»Dodano vrednost teh igrač predstavlja inovativna pot njihovega nastanka, kar pa je brez ustrezne analize trga težko oceniti.«) in vprašanje ciljne skupine kupcev, »ki bi jo želeli s proizvodom doseči. Gre torej za vprašanje, ali lahko nek serijsko izdelan sanjski stroj pritegne pozornost širšega spektra otrok in staršev, ki v projekt niso bili vpleteni oziroma zanj sploh ne vedo.«

Sanja Gorjan pa je pripravila inovativen predlog rešitve na prvo vprašanje iz pobude, ki se je nanašalo na poslovne modele za vzdržno financiranje in tržne usmeritve na podlagi produkcije izdelanih prototipov. »Teorija v podjetniških krogih, ki uporabljajo vitke metode podjetništva, pravi, da je najpomembnejše pri iskanju novih podjetniških idej dejstvo, da bomo z njimi rešili konkreten problem, ki ga ljudje imajo in so zanj pripravljeni plačati. Če bi želeli spremeniti neprofiten projekt MyMachine v profitnega, bi bilo smiselno vpeljati nekaj korenitih sprememb. Cikel, ki se trenutno izvaja, zajema generacijo ideje, njeno načrtovanje in na koncu izvedbo. Glede na Delaj vitko, bi moralo vsako mlado podjetje stopiti skozi 3 faze; ujemanje problem/rešitev, ujemanje produkt/trg in nato rast,« je na začetku izpostavila Sanja. Kot rešitev je predlagala vpeljavo četrte komponente pri ciklu, ki trenutno obstaja v projektu, in sicer, »da se vključi mlade oziroma študente s področja podjetništva ali ekonomije, ki bi z usmerjanjem mentorjev in dodatnim izobraževanjem testirali ujemanje izdelka s potencialnim trgom.« Četrta komponenta, torej ujemanje produkta s trgom, bi se časovno morala vključiti takoj po generaciji idej. Ko bi ekipa potrdila ujemanje produkt/trg, bi nadaljevali projekt do minimalno sprejemljivega produkta. V tej fazi bi lahko organizirali srečanje ekipe z investitorji in ekipi omogočili nadaljevanje prave podjetniške poti. »Nov predlog projekta bi tako združeval akademsko, raziskovalno in podjetniško sfero, mladim bi omogočal učenje prepotrebnih podjetniških veščin in dela v skupini, hkrati pa bi kot tak vzpodbujal odpiranje novih delovnih mest«, je ob koncu zapisala Sanja.

O PROJEKTU CAREER KICKER:
Koncept projekta Career Kicker – novi pristopi k neformalnemu, prostovoljnemu usposabljanju na delovnem mestu za mlade, ki je podprt s sredstvi Finančnega mehanizma EGP 2009-2014, je sledeč: sodelujoče nevladne in javne organizacije na spletnem mestu projekta objavljajo pobude za rešitev konkretnih vprašanj. Mladi do 29. leta starosti imajo na voljo 3 tedne časa, da pripravijo predlog rešitve pobude. Med prispelimi pobudami organizacije izberejo najboljšo ter avtorja povabijo na 14-dnevno prostovoljno usposabljanje v organizaciji. V tem času mladi pod mentorstvom izkušenih ljudi nadaljujejo z razvijanjem ideje, ki so jo predstavili v rešitvi pobude ter delajo na ostalih konkretnih primerih in vprašanjih, ki ustrezajo njihovemu profilu. Ob tem pa tudi dodobra spoznajo ustroj organizacije, spletejo nova poznanstva, za opravljeno delo pa jim organizacije izdajo priporočilo ter jim povrnejo stroške prevoza in malice v času usposabljanja.