RIC Novo mesto kot partner sodeluje v dvoletnem mednarodnem projektu TIME@Net (Transnacionalna mreža za spodbujanje inovativnih modelov izobraževanja, učenja in vključenosti v delo) financiran znotraj programa Erasmus + K2 Strateška partnerstva, katerega vodi Italijanska organizacija Astir consorzio di cooperative sociali. V projektu sodelujejo partnerji iz 8 različnih Evropskih držav (Italije, Slovenije, Romunije, Bolgarije, Danske, Španije, Portugalske in Francije).
Mladi z motnjami v duševnem razvoju so ciljna skupina z visokim tveganjem socialne izključenosti, kar izpostavljajo tudi evropske smernice. Projektna ideja je nastala na podlagi prepoznanih potreb kot so potreba po zgodnjem vključevanju ciljne skupine in zgodnji obravnavi – v madosti, potreba po sodelovanju s podjetji že od začetka procesa vključevanja naprej in potreba po večjem povezovanje ključnih akterjev pri obravnavi ciljne skupine.Glavni namen projekta je spodbujanje socialne in delovne vključenosti, aktivnega državljanstva in vključevanja v vseživljenjsko učenje mladih z motnjami v duševnem. Cilj je razviti nov model in inovativne prakse s krepitvijo kompetenc strokovnjakov za uspešno vključevanje ciljne skupine.
V projektu so do sedaj izdelali raziskavo stanja na nacionalni in EU ravni s področja vključevanja mladih z motnjami v duševnem razvoju, izdelali smernice (vključno s strateškim načrtom) za izvedbo projekta in model za izvajanje učinkovitega usposabljanja strokovnjakov ter izdelali priročnik za strokovnjake z namenom spodbujanja in izvajanja učinkovitih mehanizmov vključevanja omenjene ciljne skupine v družbo in delo.
Prejšnji teden (od 4. do 8. aprila 2016) so v RIC-u gostili tuje strokovnjake, ki so udeležili 30 urnega pilotnega usposabljanja (na podlagi razvitega programa v projektu) osebja, ki se neposredno srečuje z mladimi z motnjami v duševnem razvoju. Namen usposabljanja je opremiti strokovnjake s strateškimi kompetencami, potrebnimi za učinkovito in uspešno vključevanje mladih z motnjami v duševnem razvoju v usposabljanje in zaposlitev s poudarkom na povezovanju s podjetji in drugimi pomembnimi organizacijami že od začetka procesa vključevanja. Po končanem usposabljanju bodo udeleženci prenesli znanje pridobljeno na usposabljanju v svojo državo z izdelavo individualnih planov vključevanja oseb z motnjami v duševnem razvoju v tesnem sodelovanju izobraževalnih organizacij s trgom dela.
"Za nas je sodelovanje v tovrstnem projektu izrednega pomena, saj na ta način lahko delimo znanje z drugimi državami in prenašamo dobre prakse tudi k nam, ter na ta način obogatimo našo pestro ponudbo programov različnim ciljnim skupinam ter poglabljamo partnerstva v lokalnem in nacionalnem omrežju," so zapisali v sporočilu za javnost v RIC-u.